Aug.3.2013 駒ケ岳・宝剣岳"Given to fly"

昨日、おとといと一泊二日の夏休みを過ごしました。
今年は久しぶりに山に登ろうと、長野県にある木曽駒ケ岳、宝剣岳に行って来ました。
一日目の移動日は大雨でしたが徐々に回復して、翌日は快晴でした。

山へは途中までロープウェイで上がります。到着すると千畳敷カールが目の前に広がり、遠く南アルプスの更に向こうには富士山が見えました。
コバイケイソウなどの高山植物の宝庫の中に雪渓が残り、野生の猿の群れが人間に構うことなく活動していました。
標高3000m近いので空気が薄く、ゆっくり登ります。とにかくどこを見ても絶景です。セガンティーニやフリードリヒの絵のようでした。
岩だらけの天上の別世界で、自分の呼吸と鼓動を感じながら逍遥しました。来て良かったです。
下山して温泉に入って帰りました。
I spent the summer vacation of two days. I climbed Mt. Kisokomagatake and the Mt. Houken. The moving day of the first day was a heavy rain, but I recovered slowly and was clear the next day. I enter the mountain halfway by a ropeway. A curl spread through the very front when I arrived. Mt. Fuji was seen in more other side of the far-off Southern Alps. A snowy valley was left in the grassy plain of the alpine plant and wild monkeys were active without regard to a human being. I climb it slowly here because height is about 3,000m, and air is thin. Anyway, it is a superb view even if it looks at wherever. It seemed to be a picture of GiovanniSegantini and CasparDavidFriedrich. I strolled while feeling one's breathing and beating in another world on the sky of the rockiness. It was good to come. I descended a mountain and entered the hot spring and returned.





Pearl Jam"Given to fly"

コメント

人気の投稿