Oct.17.2014 登山:御在所岳 "River deep,Mountain high"

今日からしばらく茶農家で秋の仕事です。昨年のブログでも書いたように、秋は茶葉の加工のため工場での仕事になります。作業は約10分間ごとに忙しくなったり暇になったりを繰り返すので、作業中にブログを書いてます。そのへんはユルい職場なので助かります。

さて陶器市が終わってやっと休めたので、一昨日は山登りに行きました。うちの犬も初挑戦させましたよ。日帰りで行ける山で姿も印象的な、三重県の御在所岳を選びました。
信楽から四日市インターまでの1時間ほどのドライブで犬は飽きた様子でしたが、山に入ったらテンションが上がり僕の先をぐんぐん登りました。この山は標高1200mほどですが急峻で、風化花崗岩のガレ場の多い山道でした。岩の段差が大きな箇所は僕が肩に担いで上がります。
出発が昼過ぎだったので日没を考えて急ぎ、通常2.5時間の行程を1.5時間で登りました。晴天で日が傾き始めた秋空はとても美しく、気持ちの良い山でした。遠くに琵琶湖も望めました。
下山道はヘッドランプを使用するほど暗くなりましたが、スタスタ歩くうちのおぼっちゃまはなかなか頼りになる奴です。 さすがに帰りの車内では熟睡していました。
人の少ない山や海で過ごすのは精神衛生的にとても良いですね。

By the way, I went for mountain climbing because ceramics Festival was over the day before yesterday. My dog let you challenge it for the first time. I chose the Mt. Gozaisyo in Mie Pref. It looked like my dog got tired by a one-hour drive, but climbed it well when I entered the mountain. This mountain was meters above the sea level 1,200m, but I was steep, and it was a mountain path with many stones. I put a dog on the shoulder, and the step of the rock climbed the big point. Because departure was the early afternoon, we thought about sunset and hurried and usually climbed the trip for two hours 30 minutes in one hour 30 minutes. The sky was a comfortable mountain very beautifully in the autumn when a day had begun to incline by fine weather. I was able to see Lake Biwa-ko in the distance, too.





Ike&Tina Turner "River Deep Mountain High"





コメント

人気の投稿