Oct.8.2014 月蝕 "Grapefruit Moon"

久しぶりの更新です。
この一ヶ月間にも様々なニュースがありましたが御嶽山の噴火は衝撃的でした。亡くなった方々は不運だったとしか言えません。昨夏に登った木曽駒ケ岳の上からは御嶽山がよく見えていました。

昨日は二度目の窯焚きをしました。今日冷ましている窯の穴からチラッと覗いたら、なかなか良い感じでした。陶器市の直前ですが、もう一回窯焚きする予定です。忙しい!犬も手伝う気満々で、なぜか吸い鉢の中にスタンバイしてます。これは泥状の粘土の水分を吸わせて再生する道具です。

今週末は台風が来るかもしれないという予報ですね。セラミックアートマーケットにお越しになる方は足元は長靴など雨に強い靴をお勧めします。会場は水はけが良くないので水たまりができます。

今夜は月蝕でした。夕飯時のせわしない人間の生活のそばで、なんともスケールの大きな現象が静かに刻々と展開されていました。

It is update after a long absence. Various news was in this one month, but the eruption of the Mt. Ontake was shocking. It may be said that the late people were unlucky. I saw Mt. Ontake very well from the top of the Mt. Kisokomagatake which I climbed for last summer.

I did the second burning yesterday. There was it, and pretty good was a feeling when I peeped out from the hole of the kiln which I cooled. I do it just before ceramics Festival, but I light a kiln once and am going to already do it. I am busy! My dog seems to be an intention to help with my work and waits in a bowl. This is a bowl to remove water of muddy clay.

It was a lunar eclipse tonight. In a side of busy human life, a very large-scale phenomenon was developed every moment calmly.





Tom Waits "Grapefruit Moon"

コメント

人気の投稿