Mar.30.2015 甑倒し "ハートに風穴"

笑四季酒造では19日に甑倒し(こしきたおし=今季最後の酒米蒸し)をしました。
27日にはそれを祝って打ち上げがありました。僕も仕事納めです。 
たまたま携わった仕事でしたが、扉を開けたら広大な世界が広がっていたような経験でした。何事も飛び込んでみるべきですね。仕事に打ちこむユニークな仕事師たちに出会いました。 
他の仕事もそうですが季節労働をしていると、完了した時に達成感と共にぽっかり穴の空いたような寂しさを覚えます。 
また気持ちを切り替え、振り返らずに次の扉を開きます。
I did "koshiki-taoshi"( of last steaming rice) by the Emisiki brewing in this season on 19th. We celebrated it on 27th and did a drinking session. I am finishing one's work of this season, too.
It was the work that it was engaged in by chance, but it was the experience that the very large world spread out when I opened a door. Everything should challenge it. I met the unique workmen who devoted itself to work.
When I was completed by the seasonal labor, I feel the not crowded loneliness of the hole in a heart with sense of accomplishment. In addition, I change a feeling and clear the next door without looking back.




 The Street Sliders "ハートに風穴"

コメント

人気の投稿