Dec.24.2013 クリスマスイブ "Fairytale of New York"

今日の天気はどんよりでしたが、寒くて荒涼とした風景は大好きです。でも冬至が過ぎて、これからまた日が長くなると思うとやはり嬉しくなります。
外で仕事をしていると冬の弱い日差しもありがたく感じます。

今日はクリスマスイブですね。クリスマスを楽しみにしていたのは遥か昔のことですが、僕が一番嬉しかった贈りものはモルモットのつがいです。本当はプレーリードッグが欲しかったんですが、日本にいるわけないですよね。サンタに無理を言っちゃいけません。

ポーグスは再結成ライブを2006年に名古屋のダイヤモンドホールで観ました。狭いハコの中、モッシュの嵐でメチャメチャ楽しかったです。この名曲はアンコールで最後にやってくれました。本当に素晴らしい歌です。

It was gloomy weather today. I love cold, desolate scenery.

It is Christmas Eve today. It is about ancient times that I looked forward to Christmas. The present which I felt gladdest is a guinea pig pair so far. I actually wanted a prairie dog, but cannot be it in Japan. You mustn't hope that it is impossible for Santa to do it.

I watched a re-organization concert of The Pogues in Nagoya in 2006. We were very happy in moshing in a small club. This famous tune lived on an encore last. It is a really splendid song.



The Pogues "Fairytale of New York"

コメント

人気の投稿